sobota, 23 marca 2013

Dlaczego nie czerń

Ach, czarny. Kolor uwielbiany przez większość kobiet. Jaką radość daje mi klientka, która mówi: nie noszę czerni.
Sama kiedyś ją nosiłam. Od stóp do głów, wiosną, latem i zimą. Aż przyszedł piękny dzień i przestałam. Mam kilka ulubionych czarnych ciuszków, przyznaję się bez bicia.

Skąd to uwielbienie dla czerni? Czarny wyszczupla, do wszystkiego i na każdą okazję pasuje. Tak mówią. Niekoniecznie zgodnie z prawdą.

Dzisiaj moja lista dlaczego nie powinnaś nosić czerni:
1. Bo jest nudna. Noszona w wydaniu codziennym, zawsze, na swetrach, butach, torebkach i płaszczach - nie wprowadza nic do Twojego wizerunku, tworzy "pogrzebowy" wygląd
2. Nie pasuje do wszystkiego i na każdą okazję - według Dress Code'u jest wręcz niewskazana przed godzinami wieczornymi. Ciekawy, zapożyczony od Michała Zaczyńskiego tekst tutaj  - długi, ale warto go przeczytać (jest też o czerni).
3. Nie tylko czarny wyszczupla. Robią to wszystkie ciemne kolory w myśl zasady: ciemne kolory zmniejszają, jasne powiększają. Przerzuć się więc na inne ciemne kolory: granat, oberżynę, grafit czy ciemną czekoladę.
4. Czarny nie pasuje większości typów kolorystycznych. Tylko Ciemna Jesień, Ciemna Zima, Kontrastowa Zima mogą pozwolić na noszenie czarni. Jeżeli jesteś innym typem kolorystycznym - nie noś czerni przy twarzy.


Jeżeli
- chcesz dodać trochę koloru do swojego wizerunku, ale
- nie wiesz, jakie kolory możesz wybrać zamiast czerni
skorzystaj z Analizy Kolorystycznej lub Analizy Kolorystycznej Online.

Ubierz się w kolor na przekór pogodzie!

2 komentarze:

  1. Ciekawe opinie i w pełni zgadzam się z tą czernią !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zapraszam na mojego nowego bloga www.aleksandrafratczak.pl i do zapisania się na bezpłatny kurs o stylizacji (na stronie głównej)

      Usuń