czwartek, 21 marca 2013

Ile jest typów sylwetek?

Rok temu pisałam o 12 typach sylwetek według brytyjskich stylistek. Moja praca na sylwetkach bardzo się od tego czasu zmieniła: dzięki szkoleniu, książkom, a przede wszystkim kobietom, z którymi miałam przyjemność pracować. Był to dla mnie rok bardzo rozwojowy i jego efektem jest między innymi mój własny (choć trochę standardowy, trochę zapożyczony) podział na 9 typów sylwetek.


Dlaczego na 9?

Ponieważ brytyjski podział jest dla brytyjskich kobiet. Ponieważ określenie wazon czy kielich nic mi nie mówi, a cegłę czy lizak uważam na obraźliwe dla kobiety ;) Ponieważ 48 to trochę za dużo, żeby ogarnąć na prezentacjach (tak, są i takie szerokie podziały). Powody są bardzo subiektywne :)



Do wyboru są jeszcze inne podziały: te bardziej warzywno-owocowe i te bardziej literowe. Możesz być gruszką, jabłkiem, ogórkiem. Albo literą: Y, X, I albo O.


I do mnie właśnie docierają litery, ponieważ najbardziej działają na wyobraźnię. Podział, który można znaleźć w Internecie jest jednak dość wąski - pracuję więc w oparciu o mieszankę nomenklatury podstawowej z obrazka obok z małą inspiracją sylwetek Osy, czyli stylistki Moniki Jurczyk. Monika opisała typy sylwetki w swojej książce - szczerze i serdecznie ją polecam. Gdybym chciała napisać książkę na temat kobiecych sylwetek - na pewno byłaby to właśnie taka książka.

W przygotowaniu teksty na temat 9 sylwetek - już wkrótce na blogu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz